Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa nr 6 Specjalna w Katowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://zsp7katowice.biposwiata.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Strona 1

MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ

ul. Wspólna 2/4, 00-926

Warszawa

Nazwa i adres podmiotu publicznego

Szkoła Podstawowa nr 6 Specjalna ul. Zamkowa 2a, 40 -

413 Katowice

Raport o stanie

zapewniania dostępności

podmiotu publicznego

Portal sprawozdawczy GUS

portal.stat.gov.pl

Urząd Statystyczny

ul. St. Leszczyńskiego 48

20-068 Lublin

Numer identyfikacyjny

REGON 00072356600000

Stan w dniu 01.01.2021 r. Termin przekazania:

do 31.03.2021 r.

Obowiązek przekazania danych wynika z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

(Dz.U. 2019 poz. 1696, z późn. zm.).

Dane kontaktowe

E-mail sekretariatu podmiotu sp6s.katowice@onet.pl

E-mail kontaktowy osoby, która

wypełniła formularz

sp6s.katowice@onet.pl

Telefon kontaktowy 322557195

Data 2021-03-04

Miejscowość Katowice

Lokalizacja siedziby podmiotu

Województwo WOJ. ŚLĄSKIE

Powiat Powiat m. Katowice

Gmina M. Katowice (gmina miejska)

Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu

dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do:

[ ] 1) ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego

[ X ] 2) wojewody

[ ] 3) nie dotyczy

W przypadku wskazania odpowiedzi „nie dotyczy” prosimy o podanie wyjaśnień:

Dział 1. Dostępność architektoniczna

Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub

obsługę interesantów:

1

1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier

poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne ?

[ X ] TAK

[ ] NIE

[ ] W części budynków tak, w części

nie

W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o

podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier poziome i

pionowe przestrzenie komunikacyjne:

2. Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania

architektoniczne, środki techniczne lub posiada zainstalowane urządzenia,

które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem

[ X ] TAK

[ ] NIE

Strona 2

pomieszczeń technicznych? [ ] W części budynków tak, w części

nie

W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o

podanie liczby budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich

pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych:

3. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na

temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub

głosowy?

[ ] TAK

[ X ] NIE

[ ] W części budynków tak, w części

nie

W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o

podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat

rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy:

4. Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku

(tych budynków) osobie korzystającej z psa asystującego?

[ X ] TAK

[ ] NIE

[ ] W części budynków tak, w części

nie

W przypadku wskazania odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” –

prosimy o podanie liczby budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie

korzystającej z psa asystującego:

5. Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków)

osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w

inny sposób?

[ X ] TAK

[ ] NIE

[ ] W części budynków tak, w części

nie

W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o

podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi

potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób:

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej

Proszę zamieścić tu słowny opis dostępności architektonicznej, wykraczający poza

informacje ujęte powyżej – opis ten będzie stanowić część raportu, który są

Państwo zobowiązani opublikować na swojej stronie podmiotowej Biuletynu

Informacji Publicznej, a w przypadku braku strony podmiotowej Biuletynu

Informacji Publicznej – na swojej stronie internetowej

Budynek: Szkoła Podstawowa nr 6

Specjalna ul. Zamkowa 2a, 40 – 413

Katowice. Placówka znajduje się w jednym

parterowym budynku. Do wejścia do

budynku szkoły prowadzą schody, po lewej

stronie od wejścia znajduje się podjazd,

który umożliwia dostanie się do

pomieszczeń szkoły osobom

niepełnosprawnym poruszającym się na

wózkach inwalidzkich. W budynku znajduje

się toaleta dostępna dla osób

poruszających się na wózkach. Do

budynku i wszystkich jego pomieszczeń

można wejść z psem asystującym i psem

przewodnikiem. W budynku nie ma

możliwości korzystania z informacji

głosowych czy pętli indukcyjnych. Szkoła

posiada parking dla busów dowożących

uczniów do placówki oraz samochodu

Strona 3

kateringowego dowożącego ciepłe posiłki

dla uczniów.

Dział 2. Dostępność cyfrowa

Dane w tym dziale odnoszą się do zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i

aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy UzD.

1. Liczba prowadzonych stron internetowych i

udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot

posiada deklarację dostępności

Liczba stron: 1

Liczba aplikacji: 0

Strony internetowe i aplikacje mobilne, dla których podmiot posiada deklarację dostępności

Lp. ID a11y-url ID a11y-status ID a11y-data-sporzadzenie

001 http://www.zss7katowice.pl/ [ ] Zgodna

[ X ] Częściowo zgodna

[ ] Niezgodna

2005-01-31

2. Liczba prowadzonych stron internetowych i

udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot

nie posiada deklaracji dostępności

Liczba stron: 0

Liczba aplikacji: 0

Prosimy o podanie informacji dotyczących stron, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:

Lp. Adres strony internetowej Zgodność z UdC

Prosimy o podanie informacji dotyczących aplikacji, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:

Lp. Nazwa aplikacji mobilnej i adres do jej

pobrania

Zgodność z UdC

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej

(proszę zamieścić tu słowny opis dostępności cyfrowej,

wykraczający poza informacje ujęte powyżej – opis ten będzie

stanowić część raportu, który są Państwo zobowiązani

opublikować na swojej stronie podmiotowej Biuletynu

Informacji Publicznej, a w przypadku braku strony podmiotowej

Biuletynu Informacji Publicznej – na swojej stronie internetowej)

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4

kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i

aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu

niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

1. zdjęcia, obrazki i inne grafiki nie posiadają alternatywnej

wersji tekstowej

2. filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych

3. wiele materiałów tekstowych nie posiada odpowiedniej

hierarchii nagłówków.

Istnieje możliwość powiększenia liter.

Przeglądarki: Internet Explorer, Firefox, Chrome.

[CTRL] oraz [+] powiększenie strony

[CTRL] oraz [-] pomniejszenie strony

Przeglądarka: Opera:

[SHIFT] oraz [+] powiększenie strony

[SHIFT] oraz [-] pomniejszenie strony

Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna

1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych

sposobów/środków wspierających komunikowanie się?

Strona 4

(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdego sposobu/środka wymienionego w podpunktach a–h)

a. Kontakt telefoniczny [ X ] TAK

[ ] NIE

b. Kontakt korespondencyjny [ X ] TAK

[ ] NIE

c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS,

MMS lub komunikatorów internetowych

[ X ] TAK

[ ] NIE

d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów

internetowych

[ ] TAK

[ X ] NIE

e. Przesyłanie faksów [ X ] TAK

[ ] NIE

f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub

aplikacje (tłumaczenie online)

[ ] TAK

[ X ] NIE

g. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty [ X ] TAK

[ ] NIE

W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” – prosimy określić w jakim czasie od

zgłoszenia potrzeby podmiot zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka

migowego:

[ ] od razu

[ X ] w ciągu 1 dnia roboczego

[ ] w ciągu 2-3 dni roboczych

[ ] powyżej 3 dni roboczych

h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) [ X ] TAK

[ ] NIE

2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób

słabosłyszących, takich jak np. pętle indukcyjne, systemy FM, systemy na

podczerwień (IR), systemy Bluetooth?

[ ] TAK

[ X ] NIE

W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie liczby

posiadanych urządzeń lub środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących:

Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych:

(liczba ta powinna być zgodna z sumą stron internetowych wykazanych w Dziale 2)

1

3. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej

działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:

(zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdego sposobu/środka wymienionego w podpunktach a–c)

a. tekstu odczytywalnego maszynowo? [ X ] TAK

[ ] NIE

[ ] Na części stron tak, na części nie

W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie

liczby stron, na których podmiot zapewnia informację o zakresie swojej

działalności w postaci tekstu odczytywalnego maszynowo:

b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo? [ ] TAK

[ X ] NIE

[ ] Na części stron tak, na części nie

Strona 5

W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie

liczby stron, na których podmiot zapewnia informacje o zakresie swojej

działalności w postaci nagrania treści w polskim języku migowym:

c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)? [ ] TAK

[ X ] NIE

[ ] Na części stron tak, na części nie

W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie

liczby stron, na których podmiot zapewnia informacje o zakresie swojej

działalności w postaci informacji w tekście łatwym do czytania:

4. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2019 r.

do 01.01.2021 r. – na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami możliwość

komunikacji w formie określonej w tym wniosku?

(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)

[ ] TAK

[ X ] NIE

W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji:

Liczba wniosków – ogółem:

Nazwy użytych form komunikacji określonych we wnioskach ze wskazaniem liczby

użyć każdej z tych form:

(wpisać słownie np. alfabet Lorma - 1 raz, druk w alfabecie Braille’a - 3 razy)

Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym

Uwaga: poniższe pytania odnoszą się do okresu sprawozdawczego – tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r.

1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w

postaci wsparcia innej osoby?

(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)

[ ] TAK

[ X ] NIE

W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji:

Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w postaci wsparcia

innej osoby:

Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego

2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w

postaci wsparcia technologicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych

technologii?

(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)

[ ] TAK

[ X ] NIE

W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji:

Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w postaci wsparcia

technologicznego:

Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego

3. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w

postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu?

(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)

[ ] TAK

[ X ] NIE

W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji:

Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w postaci zmian w

organizacji funkcjonowania podmiotu:

Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego

4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w

Strona 6

sposób inny niż wymienione wyżej?

(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)

[ ] TAK

[ X ] NIE

W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji:

Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w sposób inny niż

wymienione wyżej:

Na czym polegało zapewnienie dostępu alternatywnego w sposób inny niż

wymienione wyżej:

Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego

Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej

Na stronie internetowej kontrast spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
mgr Bożena Szmajser

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

 

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Podjazd dla wózków znajduje się od strony wejścia głównego do szkoły.

Dostosowanie korytarzy

Szkoła jest budynkiem parterowym (jednokondygnacyjnym), w związku z tym dostęp dla wózków jest do wszystkich pomieszczeń ogólnodostępnych.

Dostosowanie schodów

Podjazd

Dostosowanie parkingów

Szkoła posiada parking do podjazdu busów dowożących uczniów do placówki oraz samochodu kateringowego dowożącego ciepłe posiłki dla uczniów.

Prawo wstępu z psem asystującym

Tak

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 21 października 2020 13:49
Dokument wprowadzony do BIP przez: Maria Kubera
Ilość wyświetleń: 796
05 marca 2021 12:43 (Maria Kubera) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
05 marca 2021 12:42 (Maria Kubera) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
05 marca 2021 12:37 (Maria Kubera) - Aktualizacja deklaracji dostepności.